با توجه به اهمیتی که ورزش و فعالیت بدنی در تامین سلامت و نشاط روحی و جسمی افراد داراست، سازمان تربیت بدنی به عنوان نهاد مسئول در این زمینه، به تدوین مجموعه ای از برنامه های خاص و همچنین تصویب قوانین اجرایی لازم جهت بهبود وضعیت ورزش کشور پرداخته است. یکی از اهداف مهم تربیت بدنی تامین فضاهای استاندارد ورزشی جهت استفاده عموم مردم می باشد، و در همین زمینه در سال های اخیر مجموعه های ورزشی کوچک و بزرگ بسیاری با نام ها و عناوین گوناگون در جای جای این سرزمین تاسیس شده اند. اما آنچه مطرح می شود این است که این مجموعه ها تا چه اندازه در کار خود موفق بوده اند و توانسته اند بخشی از کمبودهای جامعه ورزشی کشور را مرتفع سازند؟
فصل اول : مقدمه وتعریف مسئله
۱-۱-مقدمه
فصل دوم: بررسی و شناخت استان لرستان
۲-۱-موقعیت جغرافیایی لرستان ۱۱
۲-۲-جغرافیای طبیعی و اقلیم ۱۲
۲-۳- تاریخ استان لرستان ۱۲
۲-۴-شهرخرم آباد ۱۳
۲-۵-شرایط اقلیمی و خصوصیات آب و هوای ۱۴
۲-۶- شرایط کالبدی مناطق کوهستانی ۱۵
۲-۶-۱-فرم بنا ۱۵
۲-۶-۲-ساختمان های درون گرا با حیاط مرکزی ۱۵
۲-۶-۳-استفاده از ایوان و حیاط کوچک در بنا ۱۶
۲-۶-۴- پلان ،فرم بنا و نحوه قرارگیری آن ۱۶
۲-۶-۵- اتاق های کوچک با ارتفاع کم ۱۷
۲-۶-۶- بام های مسطح ۱۸
۲-۶-۷-نوع مصالح ۱۸
۲-۷-کالبد شهری و روستایی
فصل سوم: بررسی نمونههای مشابه
۳-۱-ماریو بوتا ،موزه هنر مدرن ۲۲
۳-۲- سانتیا گو کالاتراوا ۲۹
۳-۳-موزه هنرهای معاصر تهران ۳۳
۳-۴- فرهنگسرای نیاوران ۴۲
۳-۵-نمونه هایی از فرهنگسراهای موجود در تهران ۴۴
۳-۵-۱-فرهنگسراى شهر ۴۴
۳-۵-۲-فرهنگسراى دختران ۴۷
۳-۵-۳-فرهنگسرای بهمن ۴۹
۳-۵-۴-فرهنگسرای دانشجو ۵۱
۳-۵-۵-فرهنگسرای کار ۵۲
۳-۵-۶-فرهنگسرای ارسباران
فصل چهارم : ضوابط و استانداردهای طراحی و برنامهی فیزیکی
۴-۱-برنامه فیزیکی ۵۵
۴-۲- حوزه بندی طرح ۵۵
۴-۲-۱- حوزه نمایشگاهی ۵۵
۴-۲-۲- انستیتو تحقیقاتی ۵۵
۴-۲-۳-حوزه خدماتی ۵۶
۴-۲-۴- حوزه اداری ۵۸
۴-۳- کتابخانه ۵۷
۴-۳-۱- میزان فضاهای کتابخانه ۶۰
۴-۳-۲- ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان ۶۰
۴-۳-۳- طول قفسه ها ۶۱
۴-۳-۴- ارتفاع قفسه ها ۶۱
۴-۳-۵- استاندارد میزها ۶۱
۴-۳-۷- نور پردازی ۶۲
۴-۳-۸- آکوستیک در کتابخانه ۶۳
۴-۳-۹- تهویه ی مطبوع ۶۳
۴-۴- گالری ها ۶۳
۴-۴-۱- ساختار عمومی گالری ها ۶۳
۴-۴-۲- نورپردازی گالری ها ۶۴
۴-۴-۳- حرکت و دسترسی گالری ها ۶۵
۴-۴-۴- تهویه مطبوع ۶۵
۴-۴-۵- آکوستیک ۶۶
۴-۵- فضای نمایشی ۶۶
۴-۵-۱- ساختار عمومی فضاهای نمایشی ۶۶
۴-۵-۲- شکل و انواع مختلف صحنه ی نمایش ۶۷
۴-۵-۳- شیب سالن نمایش ۶۷
۴-۵-۴- نورپردازی صحنه ۶۸
۴-۵-۵- صندلی تماشاگران ۶۸
۴-۵-۶- آکوستیک در فضای نمایشی ۶۹
۴-۶- استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما ۶۹
۴-۶-۱- سالن انتظار ۶۹
۴-۶-۲- ورودی سینما ۷۰
۴-۶-۳- گیشه بلیط فروشی ۷۰
۴-۶-۴- راهروهای سالن نمایش ۷۰
۴-۶-۵- صندلی تماشاگران ۷۰
۴-۶-۶- ورودی ها و خروجی های سالن سینما ۷۱
۴-۶-۷- سرویس های بهداشتی سینما ۷۱
۴-۶-۸- اتاق پروژکتور ۷۱
۴-۷- استانداردها و ضوابط
فصل پنجم: مبانی نظری معماری
۵-۱-مبانی نظری ۷۹
۵-۱-۱- خلاصه ای از تعاریف مبانی نظری معماری ۸۰
۵-۱-۲- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح ۸۰
۵-۲- مبانی نظری طراحی معماری ۸۱
۵-۳- بررسی روند آفرینش وخلق یک اثر در معماری ۸۱
۵-۴- معمار ۸۳
۵-۵- گسترش ذهن هنرمند و شکل گیری اندیشه ۸۳
۵-۶-کانسپت ۸۴
۵-۷- ساختار ۸۵
۵-۸- اسکیس های مفهومی ۸۶
۵-۹- نتیجه گیری ۸۷
۵-۱۰- تخیل ۸۸
۵-۱۱- خلاقیت ۹۰
۵-۱۱-۱- اصول اولیه خلاقیت ۹۱
۵-۱۱-۲- وجوه هوش ۹۱
۵-۱۱-۳- خصوصیات افراد بسیار خلاق ۹۲
۵-۱۱-۴- عوامل بازدارندهی خلاقیت ۹۲
۵-۱۱-۵- عوامل تشدیدکننده خلاقیت و نوآوری ۹۳
۵-۱۲- انگیزهها ۹۳
۵-۱۲-۱- انگیزههای بیرونی ۹۴
۵-۱۲-۲-انگیزههای درونی ۹۵
۵-۱۳- ابزارها
فصل ششم : تحلیل و روند طراحی
۶-۱- روند طراحی معماری از کانسپت تا طرح ۹۶
۶-۲- عوامل موثر در کانسپت در طراحی ۹۷
موضوع از کانسپت تا طرح (روند طراحی ۹۸
روش های مختلف طراحی معماری
فصل هفتم: تحلیل ومعرفی طرح
۷-۱- موقیت سایت ۱۰۲
۷-۲- دسترسی ها ۱۰۳
۷-۳- دید در سایت ۱۰۳
۷-۴- دیاگرام ارتباطی فضاها ۱۰۴
۷-۵- اقلیم سایت ۱۰۶
۷-۶- کانسپت ۱۰۷
۷-۷-اسکیس های اولیه طرح ۱۰۷
۷-۸- نقشه ها ۱۰۹
۷-۸-۱- پلان طبقه همکف ۱۰۹
۷-۸-۲- پلان طبقه اول ۱۱۰
۷-۸-۳- پلان طبقه دوم ۱۱۱
۷-۸-۴- پلان طبقه سوم ۱۱۲
۷-۸-۵- نماها و مقاطع ۱۱۳
۷-۸-۶- سایت پلان ۱۱۴
۷-۹- تصاویری از طرح ۱۱۵
منابع ۱۱۸