فصل اول: مقدمه و طرح تحقیق
|
|
۱-۱- مقدمه |
۲ |
۱-۲- طرح کلی موضوع و مسئله تحقیق |
۳ |
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق |
۵ |
۱-۴- اهداف تحقیق |
۷ |
۱- ۵- سوالات تحقیق |
۷ |
۱- ۵- ساختار تحقیق |
۸ |
فصل دوم: دین
|
|
۲-۱- مقدمه |
۱۰ |
۲-۲- مفهوم دین |
۱۱ |
۲-۲-۱- معنای لغوی |
۱۲ |
۲-۲-۲- معنای اصطلاحی دین |
۱۲ |
۲-۲-۳- ابعاد دین |
۱۳ |
۲-۳- منشاء دین |
۱۴ |
۲-۳-۱- علل پیدایش دین |
۱۵ |
۲-۳-۲- علل پذیرش دین |
۱۶ |
۲-۴- کارکرد های دین |
۱۷ |
۲-۴-۱- کارکرد های فردی |
۱۷ |
۲-۴-۱-۱-معرفت زایی |
۱۷ |
۲-۴-۱-۲- کارکرد احساسی (بهداشت روانی |
۱۷ |
۲-۴-۱-۳- کارکرد اخلاقی و رفتاری |
۱۸ |
۲-۴-۲- کارکرد های اجتماعی |
۱۹ |
۲-۴-۲-۱- همبستگی |
۱۹ |
۲-۴-۲-۲- آزادی و عدالت اجتماعی |
۱۹ |
۲-۴-۲-۴- هویت سازی |
۱۹ |
۲-۵- طبقه بندی ادیان |
۲۰ |
۲-۵-۱- ادیان غیر توحیدی |
۲۰ |
۲-۵-۲- ادیان توحیدی |
۲۰ |
۲-۵-۲-۱- زرتشت |
۲۱ |
۲-۵-۲-۲- یهودیت |
۲۳ |
۲-۵-۲-۳- مسیحیت |
۲۶ |
۲-۵-۲-۴- اسلام |
۲۹ |
۲-۶- مساله تعدد ادیان |
۳۲ |
۲-۶-۱- انحصار گرایی |
۳۲ |
۲-۶-۲- شمول گرایی |
۳۲ |
۲-۶-۳- کثرت گرایی |
۳۲ |
۲-۷- نگاهی به اصول مشترک ادیان |
۳۴ |
۲-۸- جمع بندی و نتیجه گیری |
۳۵ |
فصل سوم: گفتگوی ادیان
|
|
۳-۱- مقدمه |
۳۷ |
۳-۲- گفتگو |
۳۷ |
۳-۲-۱- تعریف گفتگو |
۳۷ |
۳-۲-۲- پیشینه گفتگو |
۳۸ |
۳-۳ گفتگوی ادیان |
۳۹ |
۳-۳-۱- پیشینه گفتگوی ادیان |
۴۰ |
۳-۳-۲- اهداف و آثار گفتگوی ادیان |
۴۱ |
۳-۳-۲-۱- تفاهم و درک متقابل |
۴۲ |
۳-۳-۲-۲- تلاش برای نجات جامعه ی انسانی از بحران های موجود |
۴۲ |
۳-۳-۲-۳- افزایش روحیه دینی در جهان |
۴۴ |
۳-۳-۲-۴- همزیستی پیروان ادیان |
۴۴ |
۳-۳-۲-۷- زمینه سازی شکل گیری تنوع فرهنگی |
۴۵ |
۳-۳-۲-۸- درک حقایق تازه |
۴۵ |
۳-۳-۳- شرایط و قواعد گفتگوی ادیان |
۴۶ |
۳-۳-۳-۱- وجود نکات اشتراک و افتراق |
۴۶ |
۳-۳-۳-۲- احترام کامل به طرف مقابل و آزادی اندیشه او … |
۴۶ |
۳-۳-۳-۳- اقرار به جهل و تاکید بر تساهل |
۴۷ |
۳-۳-۳-۴- تکیه بر مشترکات |
۴۸ |
۳-۳-۳-۵- فراموش کردن اتفاقات گذشته و تمایزات سیاسی اقتصادی |
۴۹ |
۳-۳-۴- موانع گفتگوی ادیان |
۵۰ |
۳-۳-۴-۱- برتر انگاشتن خود |
۵۰ |
۳-۳-۴-۲- مطلق فرض نمودن حقیقت |
۵۰ |
۳-۳-۴-۳- تکیه بر عناصر تمایز بخش |
۵۱ |
۳-۳-۴-۴- اهانت به طرف مقابل و مسخ عقاید او |
۵۱ |
۳-۳-۴-۶- استفاده از معیارهاى متفاوت |
۵۲ |
۳-۳-۵- انواع گفتگو در گستره گفتگوی ادیان الهی |
۵۲ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان اخلاقی |
۵۳ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان همسازگرایانه |
۵۳ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان پراگماتیستی |
۵۴ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان وابسته به موسسه ها یا نهاد های دینی .. |
۵۴ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان تاریخی |
۵۴ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان توطئه محور |
۵۵ |
۳-۳-۵-۱- گفتمان مبلغ دینی |
۵۵ |
۳-۴- فضای گفتگو |
۵۶ |
۳-۴-۱- فضضای گفتگو میان ادیان |
۵۷ |
۳-۵- جمع بندی و نتیجه گیری |
۵۸ |
فصل چهارم: هنر و معماری قدسی
|
|
۴-۱- مقدمه |
۵۹ |
۴-۲- امر قدسی |
۶۰ |
۴-۲-۱- شیوه های تجلی امر قدسی |
۶۲ |
۴-۲-۱-۱- شیوه های مستقیم |
۶۲ |
۴-۲-۱-۲- شیوه های غیر مستقیم |
۶۳ |
۴-۲-۱-۳- تجلی امر قدسی در هنر (امر قدسی و هنر) |
۶۴ |
۴-۳- هنر مقدس |
۶۶ |
۴-۳-۱- مفهوم هنر قدسی |
۶۷ |
۴-۳-۲- شکل گیری هنر قدسی |
۶۹ |
۴-۳-۳- جایگاه هنر مند در هنر قدسی |
۷۰ |
۴-۳-۴- نقش و کارکرد هنر مقدس |
۷۲ |
۴-۴- مکان مقدس |
۷۳ |
۴-۵- معماری قدسی |
۷۵ |
۴-۵-۱- اهداف و کارکرد های فضا و معماری قدسی |
۷۷ |
۴-۵-۱-۱- ایجاد ناهمگونی در فضا |
۷۸ |
۴-۵-۱-۲- ایجاد محملی برای اندیشه دینی |
۷۹ |
۴-۵-۱-۳- زمینه سازی حیات معنوی |
۸۱ |
۴-۵-۱-۴- ایجاد مکانی برای حضور ذات الهی |
۸۴ |
۴-۵-۱-۵- تجلی عوالم برتر در ساحت های نازل تر |
۸۷ |
۴-۵-۲- ویژگی های فضا و معماری قدسی |
۹۰ |
۴-۵-۲-۱- ویژگی های منشا معنوی |
۹۱ |
۴-۵-۲-۲- ویژگی های شیوه ی بیان |
۹۵ |
۴-۵-۲-۳- ویژگی های صورت |
۱۱۲ |
۴-۵-۲-۳-۱- صفات کالبدی |
۱۱۳ |
۴-۵-۲-۳-۲- عناصر کالبدی |
۱۱۸ |
۴-۵-۳- عبادتگاه تجلی معماری قدسی در ادیان |
۱۲۲ |
۴-۶- جمع بندی و نتیجه گیری |
۱۲۴ |
فصل پنجم: عبادتگاه در ادیان توحیدی
|
|
۵-۱- مقدمه |
۱۲۶ |
۵-۲- عبادتگاه زرتشتیان |
۱۲۷ |
۵-۲-۱- آتش |
۱۲۷ |
۵-۲-۲- جایگاه آتش |
۱۲۸ |
۵-۲-۳- تاریخچه آتشکده |
۱۲۹ |
۵-۲-۳- معماری آتشکده |
۱۲۹ |
۵-۲-۳- جمع بندی خصوصیات طرح آتشکده |
۱۳۲ |
۵-۳- عبادتگاه یهودیان |
۱۳۳ |
۵-۳-۱- خیمه میعادگاه |
۱۳۳ |
۵-۳-۲- خانه مقدس |
۱۳۴ |
۵-۳-۳- کنیسه |
۱۳۶ |
۵-۳-۴- جمع بندی خصوصیات طرح کنیسه |
۱۴۰ |
۵-۴- عبادتگاه مسیحیان |
۱۴۰ |
۵-۴-۱- پیشینه کلیسا |
۱۴۰ |
۵-۴-۲- معماری کلیسا |
۱۴۲ |
۵-۴-۳- جمع بندی خصوصیات طرح کلیسا |
۱۴۴ |
۵-۵- عبادتگاه مسلمانان |
۱۴۶ |
۵-۵-۱- مسجد |
۱۴۶ |
۵-۵-۲- پیشینه مساجد |
۱۴۷ |
۵-۵-۳- عناصر کالبدی مسجد |
۱۴۸ |
۵-۵-۴- جمع بندی خصوصیات طرح مساجد |
۱۵۱ |
۵-۶- جمع بندی و نتیجه گیری |
۱۵۴ |
فصل ششم: شناخت و تحلیل بستر طراحی
|
|
۶-۱- مقدمه |
۱۵۶ |
۶-۲- شیراز |
۱۵۶ |
۶-۲-۱- موقعیت جغرافیایی شهرستان |
۱۵۷ |
۶-۲-۱-۱- مشخصه های جغرافیایی شهر شیراز |
۱۵۷ |
۶-۲-۲- ویژگش های جمعیتی |
۱۵۸ |
۶-۲-۲-۱- دین |
۱۵۸ |
۶-۲-۲-۲- فرهنگ |
۱۵۹ |
۶-۲-۳- ویژگش ها و مطالعات اقلیمی |
۱۵۹ |
۶-۲-۳-۱- باد |
۱۵۹ |
۶-۲-۲-۲- بارندگی |
۱۶۰ |
۶-۲-۲-۳- دما |
۱۶۱ |
۶-۲-۲-۴- رطوبت |
۱۶۲ |
۶-۳- مکان یابی پروژه |
۱۶۳ |
۶-۳-۱- معرفی سایت های پیشنهادی |
۱۶۳ |
۶-۳-۱-۱- سایت پیشنهادی اول |
۱۶۴ |
۶-۳-۱-۲- سایت پیشنهادی دوم |
۱۶۵ |
۶-۳-۱-۳- سایت پیشنهادی سوم |
۱۶۵ |
۶-۳-۲- انتخاب سایت بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) |
۱۶۶ |
۶-۳-۲-۱- اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی |
۱۶۷ |
۶-۳-۳- معیار های انتخاب سایت و تعیین اولویت هر یک |
۱۶۷ |
۶-۳-۲-۱- نتایج حاصل از ورود معیار ها و گزینه ها در تحلیل سلسله مراتبی (AHP) |
۱۶۸ |
۶-۳-۴- انتخاب نهایی سایت |
۱۷۰ |
فصل هفتم: بررسی نمونه های موردی
|
|
۷-۱- موزه ادیان جهان در تایوان Museum of World Religions |
۱۷۲ |
۷-۲- معبد ادیان |
۱۷۸ |
۷-۲-۱- طرح کلی مجموعه |
۱۷۹ |
۷-۲-۲- فضای قدسی |
۱۸۱ |
۷-۲-۳- معابد کوچک و مجزای ادیان |
۱۸۲ |
۷-۲- خانه عبادت و آموزش House of prayer and learning |
۱۸۴ |
۷-۴- مرکز بین دینی دانشگاه دربی
Mmulti-faith center of Derby university |
۱۸۹ |
فصل هشتم: برنامه ریزی و فرآیند طراحی
|
|
۸-۱- نیاز سنجی مخاطبین |
۱۹۵ |
۸-۲- ارایه برنامه فیزیکی |
۱۹۷ |
۸-۳- روند طراحی |
۲۰۱ |
۸-۳-۱- تحلیل و بررسی سایت |
۲۰۱ |
۸-۳-۱-۱- بررسی دسترسی های سایت |
۲۰۱ |
۸-۳-۱-۲- شناخت کاربری های مجاور و موثر |
۲۰۲ |
۸-۳-۱-۳- بررسی پوشش گیاهی موجود در سایت |
۲۰۲ |
۸-۳-۲- شکل گیری طرح |
۲۰۳ |
۸-۴- معرقی طرح |
۲۰۷ |
۸-۴-۱- نقشه های طرح مجموعه |
۲۰۷ |
۸-۴-۲- تصاویر طرح مجموعه |
۲۱۰ |
فهرست منابع |
۲۱۸ |