چکیده
- مقدمه۱
- طرح مسئله۳
- فصل اول
مطالعات شناخت پایه ای موسیقی۱۲
بخش اول-موسیقی و تصویرهای انسانی۱۳
بخش دوم-کلیاتی درباره ی موسیقی۱۴
۲-۱-موسیقی۱۴
۲-۲-نت۱۴
۲-۳-کلید۱۴
۲-۴-وزن۱۵
بخش سوم-ارکان موسیقی۱۵
۳-۱-ریتم۱۵
۳-۲-ملودی۱۵
۳-۳-هارمونی یا هماهنگی۱۶
۳-۴-تمبر یا رنگ آمیزی۱۶
بخش چهارم-فرم موسیقی۱۶
بخش پنجم۱۷
۵-۱-موسیقی آوازی کرال۱۸
۵-۲-موسیقی اپرا۱۸
۵-۳-موسیقی سمفونیک۱۹
۵-۴-موسیقی ارکسترال کوچک۱۹
۵-۵-موسیقی مجلسی۲۰
۵-۶-موسیقی تک نوازی۲۰
بخش ششم۲۲
۶-۱-آوازهای مذهبی۲۳
۶-۲-موسیقی فولکلوریک ایران۲۳
۶-۳-موسیقی شهری۲۳
۶-۴-موسیقی عرفانی۲۴
۶-۵-گروه نوازی و همسرایی۲۵
۶-۶-گروه نوازی و تک خوانی۲۶
۶-۷-برنامه های ۱،۲ و ۳ نفره۲۶
بخش هفتم-فیزیک صوت۲۷
۷-۱-صوت۲۷
۷-۲-ارتعاش۲۷
۷-۳-موج۲۸
۷-۴-سرعت صوت۲۸
۷-۵-انکسار صوت۲۸
۷-۶-تفرق صوت۲۸
۷-۷-انعکاس صوت۲۸
۷-۸-جذب صوت۲۸
۷-۹-پژواک۲۹
۷-۱۰-تداخل۲۹
۷-۱۱-حدود شنوایی۲۹
۷-۱۲-شدت صوت۲۹
۷-۱۳-قوت صدا۲۹
۷-۱۴-خستگی شنوایی۲۹
۷-۱۵-پایداری حس۲۹
۷-۱۶-تشدید۲۹
۷-۱۷-محدوده ی اصوات۲۹
۷-۱۸-فواصل موسیقی۳۰
۷-۱۹-دینامیک و نوانس۳۰
۷-۲۰-بلندی صدای پس آوا(واخنا۳۰
بخش هشتم-آکوستیک و موسیقی۳۰
۸-۱-آکوستیک موسیقی۳۰
۸-۱-۱-وضوح۳۱
۸-۱-۲-صمیمیت۳۲
۸-۱-۳-تمبر و زنگ صوت۳۲
۸-۱-۴-بلندی،نوفه و گستره ی پویایی۳۲
۸-۲-صفات ذهنی کیفیات آکوستیکی موسیقی۳۴
۸-۲-۱-صمیمیت یا حضور۳۴
۸-۲-۲-زنده بودن۳۴
۸-۲-۳-گرمی۳۵
۸-۲-۴-بلندی صدای مستقیم۳۵
۸-۲-۵-بلندی صدای واخنا۳۵
۸-۲-۶-وضوح یا روشنی۳۶
۸-۲-۷-درخشندگی۳۷
۸-۲-۸-پخشایی۳۸
۸-۲-۹-تعادل۳۹
۸-۲-۱۰-ترکیب۳۹
۸-۲-۱۱-ترکیب ارکستر۳۹
۸-۲-۱۲-حاضر جوابی۴۰
۸-۲-۱۳-بافت۴۰
۸-۲-۱۴-آزادی از اکو۴۰
۸-۲-۱۵-ازادی از نوفه۴۱
۸-۲-۱۶-طیف دینامیکی۴۱
۸-۲-۱۷-کیفیت تنایی۴۱
۸-۲-۱۸-یکنواختی۴۲
معماری و موسیقی۴۳
بخش اول-معماری در گستره های زمانی و مکانی۴۴
بخش دوم-موسیقی در گستره های زمانی و مکانی۴۵
بخش سوم-مقایسه ی معماری با انواع موسیقی۴۶
بخش چهارم-وحدت گرایی۴۷
بخش پنجم-سازماندهی فضا بر اساس الگوهای رایج۴۸
بخش ششم-سلسله مراتب در کشف فضا۴۹
بخش هفتم مکانی۵۲
بخش هشتم-نسبت های هارمونیک در معماری و موسیقی۵۳
بخش نهم-مبانی آفرینش کالبدی موسیقی و معماری۵۵
۹-۱-جوهره ی کالبدی۵۶
۹-۲-ابزارهای ارزیابی جوهره ی کالبدی۵۷
بخش دهم-ویژگی های کمی جوهره ی کالبدی۵۷
۱۰-۱-ارتفاع صوت و ابعاد علایم بصری۵۸
۱۰-۲-شدت صوت و فاصله ی علایم بصری۵۹
۱۰-۳-زمان دوام یا کشش۶۰
بخش یازدهم-ویژگی های کیفی جوهره۶۱
نمونه های مشابه۶۲
تالا رهای موسیقی والت دیستی۶۳
تالا ر سرود ناگااوکا۶۶
تالا ر فیلارمونیک لوکزامبورگ۶۹
شهر موسیقی رم۷۱
تنریف۷۳
مرکز موسیقیBBC75
اپرای سیدنی۷۷
مرکز موسیقیEthno77
مرکز موسیقی سیاتل۸۰
نتیجه گیری۸۱
بررسی سایت۸۴
۴-۱- معرفی سایت۸۵
۴-۲- چشم انداز۸۵
۴-۳- همسایگیها۸۵
۴-۴- کاربری فعلی زمین۸۵
۴-۵-اقلیم۸۶
برنامه ی فضایی۱۰۵
بخش اول-حوزه ی اداری۱۰۷
بخش دوم-حوزه ی آموزشی۱۰۸
۲-۱-سالن تمرین ارکستر۱۰۸
۲-۲-سالن های تمرین کر۱۰۹
۲-۳-اتاق های تمرین۱۱۰
۲-۴-کلاس پیانو۱۱۰
۲-۵-کلاس های تئوری۱۱۰
۲-۶-کارگاه تعمیر ساز و سازسازی۱۱۱
بخش سوم-حوزه ی فرهنگی۱۱۱
۳-۱-تسهیلات شنیدن۱۱۱
۳-۲-کتابخانه۱۱۲
۳-۲-۱-نورپردازی در کتابخانه۱۱۳
۳-۲-۲-آکوستیک کتابخانه۱۱۳
۳-۳-رستوران۱۱۳
۳-۴-موزه ی موسیقی۱۱۳
۳-۵-بخش اجرا۱۱۵
۳-۵-۱-صحنه۱۱۶
۳-۵-۲-آپرون۱۱۶
۳-۵-۳-شبکه۱۱۷
۳-۵-۴-توفال ها۱۱۷
۳-۵-۵-پرده ی پشت صحنه۱۱۸
۳-۵-۶-پوسته۱۱۸
۳-۵-۷-درها۱۱۸
۳-۵-۸-نورها۱۱۹
۳-۵-۹-ارتفاع دهنده ها۱۱۹
۳-۵-۱۰-داده های اصلی مربوط به صندلی ها۱۱۹
۳-۵-۱۱-انواع چیدن ردیف ها۱۱۹
۳-۵-۱۲-راهروهای بین صندلی ها۱۲۰
۳-۵-۱۳-دید تماشاچیان۱۲۰
۳-۵-۱۴-عمق سالن۱۲۰
۳-۵-۱۵-مقطع سالن۱۲۱
۳-۵-۱۶-نور۱۲۲
۳-۵-۱۷-تقسیم سالن ها و ارتباط آنها۱۲۳
۳-۵-۱۸-راحتی و ایمنی تماشاچیان۱۲۳
۳-۵-۱۹-بلیط فروشی۱۲۳
۳-۵-۲۰-سرسرا۱۲۴
۳-۵-۲۱-سرویس بهداشتی۱۲۵
۳-۵-۲۲-اشکال پلان۱۲۶
۳-۵-۲۲-۱-فرم مستطیلی۱۲۶
۳-۵-۲۲-۲-فرم بادبزنی۱۲۶
۳-۵-۲۲-۳-تالارهای نعل اسبی۱۲۶
۳-۵-۲۲-۴-فرم مدور۱۲۶
۳-۵-۲۲-۵-فرم پلان نامنظم۱۲۷
۳-۵-۲۲-۶-انتخاب فرم مناسب تالارهای موسیقی۱۲۷
۳-۵-۲۳-نکات لازم در طراحی بستر ارکستر۱۲۸
۳-۵-۲۴-مونومانتالیزم در تالار۱۲۹
بخش چهارم-حوزه خدمات۱۳۰
۴-۱-فضاهای کمکی انبار۱۳۰
۴-۲-تسهیلات اضافی۱۳۰
۴-۳-تاسیسات۱۳۰
۴-۳-۱-برق۱۳۰
۴-۳-۲-تهویه ی مطبوع۱۳۱
۴-۳-۴-صحنه۱۳۱
۴-۳-۵-سیستم آب پاش و ایمنی آتش سوزی۱۳۱
بخش پنجم-ورودی مجموعه۱۳۳
۵-۱-خارج مجموعه۱۳۳
۵-۲-درهای به سمت هال ورودی۱۳۳
۵-۳-پیش ورودی و هال ورودی۱۳۳
بخش ششم-خلاصه
منابع