رساله خانه فرهنگ
عنوان رساله : خانه فرهنگ
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )
مقدمه و چکیده ای بر رساله خانه فرهنگ
سرزمینی که امروزه استان کرمانشاه را در خود جای داده است، با توجه به شرایط طبیعی و موقعیت جغرافیایی و نیز به واسطه ای هم جواری با تمدن های عیلامی، کاسی، و دیگر تمدن های بین النهرین ، از دیر باز مهد تمدن های کهن و نیز مورد توجه حکومت های مقتدر زمانه بوده است. [۱]
در کاوش هایی که از محل گنج تپه واقع در انتهای شرقی دشت کرمانشاه به عمل آمده است، قدمت آثار مکسشوفه در این ناحیه به ۷۰۰۰-۸۵۰۰ سال قبل از میلاد می رسد. علاوه بر آن باستان شناسان آثاری از عصر پارینه سنگی و نوسنگی به دست آورده اند که نشان دهنده ی سابقه ی سکونت و تمدن در استان کرمانشاه می باشد.
استان کرمانشاه در غرب کشور واقع بوده و دارای ۲۴۴۳۴ کیلومتر مربع وسعت است این استان بین ۳۳ درجه و ۳۶ دقیقه، ۳۵ درجه و ۱۵ دقیقه عرض شمالی ۴۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۳۰ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد و از شمال به استان کردستان و از شرق به استان همدان و از جنوب به استانهای لرستان و ایلام و از غرب به کشور عراق محدود شده است.
[۱] جغرافیای استان
فهرست و عناوین موجود در رساله خانه فرهنگ
فصل اول
مطالعات اقلیمی شهرستان کرمانشاه ۲
۱-۱ تاریخچه سکونت ۲
۱-۱-۱ شهر کرمانشاه ۳
۱-۱-۲ موقعیت جغرافیایی ۴
۱-۱-۳ توپرگرافی و جهات شیب زمین ۴
۱-۲ ویژگی های اقلیمی و جوی ۵
۱-۲-۱ بارش و میزان آن ۷
۱-۲-۲ ایستگاه رطوبت نسبی هوا ۱۰
۱-۲-۳ باد ۱۱
۱-۲-۴ تبخیر ۱۲
۱-۲-۵ تعداد روزهای یخبندان ۱۲
۱-۳ وضعیت هیدرولوژیکی ۱۳
۱-۴ منابع آب ۱۴
۱-۵ زبان و مذهب ۱۵
۱-۶ جمعیت ۱۶
۱-۶-۱ ویژگی های جمعیتی استان ۱۶
۱-۶-۲ تراکم جمعیت ۱۷
۱-۶-۳ رشد جمعیت ۱۸
۱-۶-۴ ساختمان سنی ۱۸
۱-۷ گردشگری ۱۹
۱-۷-۱ جاذبه های طبیعی ۲۰
۱-۷-۲ غارها ۲۲
۱-۷-۳ زیست گاه های طبیعی ۲۳
۲- جاذبه های فرهنگی – تاریخی
فصل دوم
۲-۱ فلسفه کلی موسیقی ۲۹
۲-۲- شناخت مقدماتی موسیقی ۳۰
۲-۱-۱ ریشه لغوی موسیقی ۳۱
۲-۲-۲ تعریف موسیقی ۳۱
۲-۳ موسیقی ایرانی ۳۲
۲-۳ -۱ نغمه: ۳۲
۲-۳-۲ سگاه: ۳۳
۲-۳-۳ چهار گاه: ۳۳
۲-۳-۴ ماهور: ۳۳
۲-۳-۵ همایون: ۳۳
۲-۳-۶ راست پنج گاه: ۳۳
۲-۴ شعر و موسیقی ۳۳
۲-۵-۱ موسیقی محلی: ۳۵
۲-۵-۲ موسیقی کلاسیک (Classic music) 35
۲-۶-۱ سمفونی ( Symphony) 38
۲-۶-۲ مفهوم سمفونی و مقیاس در معماری ۴۱
۲-۷ اپرا و موسیقی و نمایش ۴۳
۲-۸ پیدایش کلمه موزیک ۴۴
۲-۸-۱ <<پیدایش نُت >> 45
۲-۸-۲ << سازها و دسته بندی آنان >> 45
۱- بادی ها: ۴۵
۲- کوبه ای ها: ۴۶
۳- پوستی ها: ۴۷
۴- سیمی ها: ۴۷
۵- سازهای مکانیکی و الکترونیکی: ۴۷
۲-۹ انواع ساز از حیث جنس
فصل سوم
۳-۱ تاریخچه پیدایش موسیقی ۵۲
۳-۱-۱ موسیقی مذهبی ۵۵
۳-۱-۲ موسیقی نظامی ۵۵
۳-۱-۳ موسیقی مجلسی ۵۶
۳-۲ ساختار تاریخی معماری و موسیقی از هنر کلاسیک تا هنر پیشرو شیوه گری ۵۶
۳-۲-۱ باروک ۵۷
۳-۲-۲ تاریخ موسیقی هخامنشیان ۵۸
۳-۲-۲-۱ موسیفی مذهبی ۵۸
۳-۲-۲-۲ موسیقی رزمی ۵۹
۳-۲-۲-۳ موسیقی مجلسی ۵۹
۳-۲-۳ موسیقی در دوران ساسانیان ۶۰
۳-۲-۴ موسیقی کردی ۶۱
۳-۳- موسیقی و معماری در ایران معاصر ۶۲
مکتب موسیقی کلاسیک ایران ۶۳
۳-۳-۲ پایه های موسیقی ایران ۶۳
۳-۴ موسیقی به روایت معماری ۶۴
۳-۴-۱ باروری از طریق موسیقی ۶۷
۳-۵ موسیقی و معماری ۶۹
۳-۵-۱ تأثیر مستقیم موسیقی در معماری ۷۰
۳-۵-۲ ابعاد نظری هنر در پیوند معماری با موسیقی ۷۲
۳-۵-۳ روابط میان موسیقی و معماری ۷۳
۳-۵-۳-۱ ریتم: ۷۶
۳-۵-۳-۳ خط : ۷۷
۳-۵-۳-۴ فضا: ۷۸
۳-۶-۱ معماری موسیقی ۷۹
۳-۷ طرح یا تار و پود موسیقی ۸۳
ارگان موسیقی ۸۵
۳-۸-۱ ریتم یا ضرب : ۸۵
۳-۸-۲ ملودی و لحن ۸۷
۳-۸-۳ هارمونی یا هماهنگی ۸۸
۳-۸-۴ تمبر یا رنگ آمیزی (آرایش)
فصل چهارم
۴-۱ آگوستیک ۹۳
۴-۱-۱ فیزیک صوت: ۹۳
زیر و بمی یا ارتفاع صوت: ۹۳
دیرند (کشش): ۹۴
۴-۱-۲ شدت یا دینامیسم: ۹۴
۴-۱-۳ طنین یا رنگ: ۹۴
۴-۲ مبانی تئوری ۹۵
۴-۲-۱ آگوستیک هندسی ۹۵
۴-۲-۲ آکوستیک استاتیکی ۹۷
۴-۳ تباهی آکوستیکی ABSORPTION 99
۴-۴ آبسور بنت ها ۱۰۰
۴-۴-۱ تأثیر فضای خالی ۱۰۲
۴-۴-۲ مصالح آبسوربنت با ضریب آبسورپیسون بسیار زیاد ۱۰۳
۴-۴-۳ مواد آبسور بنت شیمیایی ۱۰۴
۴-۴-۴ مواد آبسور بنت با روکش سوراخدار ۱۰۴
۴-۴-۵ آگوستیک تایل ۱۰۵
۴-۴-۶ آبسور بنت های پوسته ای (پانل ) ۱۰۶
۴-۴-۷ کوک ( رزوناتر) ۱۰۷
۴-۵ طراحی تالارها ۱۱۰
۴-۵-۱ حجم ۱۱۰
۴-۴-۸ آبسور پیسون تماشاگران و صندلی ها ۱۱۱
۴-۵-۲ فرم ۱۱۲
۴-۵-۲-۲ فرم سقف ۱۱۵
۴-۵-۳ پخشائی ۱۱۷
۴-۶ آگوستیک در تالار کنسرت ۱۱۸
۴-۷ آرامش ساختمان در برابر لرزش های زمینی ۱۲۰
۴-۸ صحنه ها ۱۲۲
۴-۹ استاندارد و ضوابط طراحی تالارها ۱۲۳
۴-۹-۱ طراحی سن برای ارکستر ۱۲۴
۴-۹-۲ حجم
فصل پنجم
۵-۱ معرفی سازه ۱۲۷
۵-۱-۱- عملکرد اصلی سیستم های سازه ای ۱۲۸
۵-۱-۲- نیازهای عملکردی ۱۲۹
۵-۱-۳ معیارهای زیبا شناسی ۱۲۹
۵-۲- نیازهای دوران بهره برداری ۱۳۰
۵-۲-۴ – ضوابط اجرایی ۱۳۱
۵-۳- سازه طرح: ۱۳۳
۵-۳-۱- سازه فضاهای بزرگ: ۱۳۳
۵-۳-۲ سقف کاذب در سازه: ۱۳۴
۵-۳-۳ جزئیات سقف، کف و دیوارها: ۱۳۴
۵-۳-۴- انواع سقف کاذب در پروژه : ۱۳۵
۵-۴ مکانیکی ۱۳۵
۵-۴-۱ تأسیسات گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ۱۳۵
۵-۴-۲ سیستم تمام هوا ۱۳۶
۵-۴-۳ سیستم مشترک هوا و آب ۱۳۶
۵-۶ تأسیسات الکتریکی ۱۳۶
۵-۴-۳ آبرسانی و تأمین آب ۱۳۸
۵-۵ آتش نشانی ۱۳۸
۵-۷ اعلام حریق ۱۳۹
۵-۸ شبکه کامپیوتری
فصل ششم
مقدمه ۱۴۲
۶-۱ تالار موسیقی شهر کیوتو ۱۴۳
۶-۲ مرکز میرسون ۱۴۶
۶-۳ اشتاد گالری در اشتوتگارد ۱۵۲
۶-۴ مرکز هنرهای نمایشی Le corum 156
۶-۵ مرکز هنرهای نمایشی و موسیقی گریتوس ۱۵۸
۶-۶ شهر موسیقی
فصل هفتم
۷-۱ دلایل انتخاب موضوع: ۱۶۳
۷-۲ مراحل دسترسی به طرح ۱۶۴
۷-۲-۱ آفرینش ایده ۱۶۴
۷-۲-۲- روند شکل گیری
فصل هشتم
۷-۱- تحلیل سایت و مکان یابی ساخنمان: ۱۶۹
۷-۱-۱- معرفی سایت: ۱۶۹
۷-۱-۲- تحلیل سایت: ۱۶۹
۷-۱-۳- موقعیت دسترسی : ۱۷۰
۷-۲ – نور مناسب: ۱۷۰
۷-۳- باد غالب: ۱۷۰
۷-۳-۱- منظر مناسب : ۱۷۰
۷-۴- ضرورت طرح و دلایل انتخاب موضوع پروژه: ۱۷۰
۷-۴-۱- ایده و الگو ۱۷۱
ای
”رساله خانه فرهنگ“به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما می باشد . لطفا از این پروژه به صورت مستقیم به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7920″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]
حجم فایل : ۱۰MB
فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه : ۱۷۱