رساله مرکز هنرهای نمایشی با رویکرد پایداری اجتماعی – ۲۰۱ صفحه word
رساله مرکز هنرهای نمایشی با رویکرد پایداری اجتماعی و الهام از پیشینه تاریخی هنر نمایش و به صورت فایل ورد قابل ویرایش میباشد .
مقدمه رساله مرکز هنرهای نمایشی با رویکرد پایداری اجتماعی :
هنرهای نمایشی ریشه در فرهنگ وتمدن ما دارد، با در نظر گرفتن این نکته که هنرهای نمایشی یکی از شاخه های موثردر انتقال فرهنگ می باشد و دارای جنبه های متفاوت اجتماعی است، به کمک این هنر روابط اجتماعی به نحو موثرتریارتقا خواهد یافت.
انتقال و ارتقای فرهنگ توسط این هنر ، ضرورت توجه به تئاتر وهنرهای نمایشی را در کشور ما ایجاب میکند .
این رساله به بررسی و شناخت نسبی از تئاتر پرداخته است و هنرهای نمایشی را به عنوان ابزاری موثر در جهت تعالیانسان، معرفی کرده است و به طراحی ساختارهایی که نقش اساسی در این زمینه دارند پرداخته است .
باید بپذیریم که هنرهای نمایشی ما دارای ریشه های عمیقی هستند قالبهای این هنر اعم از نمایش های اسطوره ای – آئینی ،تعزیه ،مولودی ،پرده خوانی ،نمایش های میدانی و…مملو از عناصر نمایش در خور توجه است.
….
فهرست رساله :
فهرست مطالب رساله مرکز پژوهش های پیشرفته با رویکرد سیستم های هوشمند
فصل اول : کلیات پژوهش ۱
۱-۱- مقدمه ۲
۱-۲- بیان مسئله ۵
۱-۳- ضرورت تحقیق ۶
۱-۴- فرضیه ها ۸
۱-۵- اهداف تحقیق ۹
۱-۶- ساختار رساله ۹
فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق ۱۲
بخش اول : مبانی نظری ۱۳
۲-۱-۱- اصول مبانی نظری ۱۳
۲-۱-۲- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح ۱۴
۲-۱-۳- مبانی نظری طراحی معماری ۱۴
۲-۱-۴- گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی ۱۵
۲-۱-۴- فضا و زمان ۱۹
۲-۱-۵- معماری همگام با زمان ۱۹
۲-۱-۶- انسان فضا معماری ۲۲
۲-۱-۷- کل و جزء ۲۴
۲-۱-۸- خصوصی عمومی ۲۵
۲-۱-۹- ایستایی و پویایی فضا ۲۶
۲-۱-۱۰- کمپوزیسیون ۲۷
۲-۱-۱۱- مقیاس و تناسبات ۲۸
۲-۱-۱۲- محصور کردن فضا ۲۹
۲-۱-۱۳- کانسپت ۳۰
بخش دوم : پایداری اجتماعی ۳۶
۲-۲-۱- مبانی نگرش فرهنگی – اجتماعی ۳۶
۲-۲-۲- تفاوت های و شباهت نگرش فرهنگی -اجتماعی و معنا گرا(سنت گرا) ۳۷
شباهت: ۳۷
تفاوت ها: ۳۷
۲-۲-۳- ظرف مکانی ،فرهنگ و روابط اجتماعی ۳۷
۲-۲-۴- حوزه های مشترک معماری و شهرسازی و علوم اجتماعی ۳۸
۲-۲-۴-۱- انسان شناسی شهری ۳۸
۲-۲-۴-۲- شهر فضا ۳۹
۲-۲-۵- تقسیم بندی فضاهای شهری از دیدگاه نگرشهای فرهنگی – اجتماعی ۴۰
۲-۲-۶- مرزهای فرهنگی – اجتماعی و مرزهای معماری ۴۱
۲-۲-۷- پایداری اجتماعی ۴۱
۲-۲-۸- ابعاد توسعه پایدار- بعد اجتماعی ۴۶
۲-۲-۸-۱- مفهوم توسعه اجتماعی ۴۶
۲-۲-۸-۲- شاخصهای توسعه اجتماعی ۴۶
۲-۲-۸-۳- شاخصهای آموزش و سوادآموزی ۴۶
۲-۲-۸-۴- شاخصهای کار و عدم اشتغال ۴۷
۲-۲-۸-۵- شاخصهای مصرف ۴۸
بخش سوم : هنر نمایشی ۵۰
۲-۳-۱- آیین؛ نمایشی در شهر ۵۰
۲-۳-۲- فضای نمایش ۵۳
۲-۳-۳- صحنه؛ آشکارترین نشانه تئاتر ۵۴
۲-۳-۴- انواع نمایش در گستره تاریخ ۵۹
۲-۳-۴-۱- تاریخچه نمایش در ایران ۵۹
۲-۳-۴-۱-۲- نمایشهاى پیش از اسلام ۵۹
۲-۳-۴-۱-۳- نمایشهای پس از اسلام ۶۵
۲-۳-۵- نمایش معاصر ۶۹
۲-۳-۶- در ایران میتوان شش نوع نمایشی را برشمرد ۷۳
۲-۳-۵-۱- نمایشهای کاروانی ۷۵
رابطه مراسم قالیشویان با آیین مهر پرستی ایران باستان ۸۲
۲-۳-۵-۲- داستانگوییهای نمایشگرانه (نقالی) ۸۳
۲-۳-۵-۳- مذهبی ۸۵
۲-۳-۵-۴- نمایش عروسکی ۸۷
۲-۳-۵-۵- نمایش های تعزیه ۹۱
۲-۳-۵-۶- نمایشهای خندهدار (تقلید) ۹۷
۲-۳-۵-۷- نمایشهای باختری (به روش اروپایی- آمریکایی) ۱۰۰
۲-۳-۶- تأثیر نمایشنامه های خارجی در ایران ۱۰۷
۲-۳-۷- جشنواره های تئاتر در ایران پس از انقلاب اسلامی ۱۰۸
فصل سوم : شناخت بستر طرح ۱۱۲
۳-۱- استان البرز ۱۱۳
۳-۲- پیشینه تاریخی ۱۱۵
۳-۳- موقعیت شهر کرج ۱۱۶
موقعیت راههای استان ۱۱۷
۳-۴- ریشهیابی نام ۱۱۸
۳-۵- مراحل گسترش تاریخی ۱۱۸
۳-۶- موقعیت جغرافیایی ۱۲۰
۳-۷- ارتفاعات استان البرز ۱۲۰
۳-۸- عرض جغرافیایی ۱۲۱
۳-۱۰- توپوگرافی ۱۲۱
۳-۱۰-۱- آب های زیرزمینی ۱۲۲
۳-۱۱- اقلیم و آب و هوا ۱۲۳
۳-۱۱-۱- رطوبت هوا ۱۲۳
۳-۱۱-۲- دما ۱۲۳
۳-۱۱-۳- بارندگی ۱۲۳
۳-۱۱-۴- باد ۱۲۴
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی و برنامه فیزیکی ۱۲۷
۴-۱- استانداردها و ضوابط ۱۲۸
۴-۲- طراحی تالار نمایش ۱۲۹
۴-۲-۱- حجم تالار ۱۳۰
۴-۲-۲- فرم متناسب برای تالار همایش ۱۳۰
۴-۲-۳- محدودیت های آکوستیک در سالن ۱۳۱
۴-۲-۴- شیب کف سالن ۱۳۲
۴-۲-۵- ورودی نمایشگران ۱۳۳
۴-۲-۷- دامنه دید ۱۳۵
۴-۲-۸- اندازه و فرم سالن ۱۳۶
۴-۲-۹- خروجی ها و مفهوم فرار ۱۳۷
۴-۲-۱۰- عرض خروجی ها ۱۳۸
۴-۳- فضای پارکینگ ۱۳۹
۴-۳-۱- انواع مختلف پارکینگ ۱۴۰
۴-۴- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی طراحی گالری های هنری ۱۴۲
۴-۴-۱-ساختار عمومی گالریها ۱۴۲
۴-۴-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء ۱۴۳
۴-۴-۳-نورپردازی گالریها ۱۴۴
۴-۴-۴- حرکت و دسترسی گالریها ۱۴۶
۴-۴-۵- تنظیم شرایط محیطی ۱۴۷
۴-۴-۶- تهویه مطبوع ۱۴۷
۴-۴-۷- آکوستیک ۱۴۸
۴-۴-۸- حریق ۱۴۸
۱-مکان یابی سایت ۱۴۹
۲-طراحی سایت ۱۴۹
۴-۶-بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی رستوران ۱۵۱
۴-۶-۱- بار غذای مختصر ۱۵۳
۴-۶-۲-کافه سرویس ۱۵۴
۴-۶-۳-کافه تریای سلف سرویس ۱۵۴
۴-۶-۴- سرویس قهوه خانه ۱۵۵
۴-۶-۵-آشپزخانه و محل شستشو ۱۵۵
۴-۵-۶-رعایت نکاتی برای بهتر و ایده آل بودن رستوران ۱۵۶
۴-۶-۸-محل های ضروری دیگر ۱۵۹
۴-۷- ضوابط واستانداردهای طراحی ۱۵۹
۴-۷-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های هنری ،گالری،مرکزخرید ۱۵۹
۴-۷-۱-۱-سالن هنری ۱۵۹
۴-۷-۱-۲-گالری ها ۱۶۰
۴-۷-۱-۳-مرکز خرید ۱۶۱
۴-۷-۲- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی ۱۶۲
۴-۷-۳- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف ۱۶۳
۴-۷-۴-مقررات ساختمانی در تجارت شهری ۱۶۳
۴-۷-۵- احداث بالکن با تراس و پیش آمدگی بر روی معابر ۱۶۵
۴-۷-۶- کنسول در قسمت راه پله ۱۶۵
۴-۷-۷- تراس ۱۶۶
۴-۷-۸-رعایت محدودیت ارتفاع ۱۶۶
۴-۷-۹-مسیرهای دسترسی(گذرگاهها) ۱۶۸
۴-۷-۱۰- تخصیص فضا ۱۶۸
۴-۷-۱۱-گذرگاه ها ۱۶۸
۴-۷-۱۲-آسانسورها ۱۶۹
۴-۷-۱۳- اتاق های فرعی ۱۷۰
۴-۷-۱۴- سرویس بهداشتی کارمندان ۱۷۱
۴-۷-۱۵-محل های ضروری دیگر ۱۷۱
۴-۷-۱۶- پله برقی ۱۷۱
۴-۷-۱۷- مشخصات فنی پله برقی ۱۷۳
۴-۷-۱۸- نقاله مسافرتی ۱۷۸
۴-۷-۱۹سطح شیبدار ۱۷۸
۴-۷-۲۰- مقررات ساختمانی ۱۷۸
۴-۷-۲۱- آتش سوزی ۱۷۹
۴-۷-۲۲- دما وتهویه ۱۷۹
۴-۷-۲۳- ورودی و خروجی ها ۱۷۹
۴-۷-۲۴- ورودی ها و گذر گاهها ۱۸۰
۴-۷-۲۵- درهای اتوماتیک و درهای برقی ۱۸۰
۴-۷-۲۶-دربهای خروجی ۱۸۰
۴-۷-۲۷- پلکان ها ۱۸۱
۴-۷-۲۸ سرما ۱۸۱
۴-۸-دیاگرام های پیشنهادی مجموعه هنری ۱۸۲
۴-۹-سرانه مجموعه هنری نمایشی ۱۸۳
فضای نگهداری کودکان : ۱۸۶
حوزه ی هنرهای دستی ۱۸۶
حوزه ی هنرهای ترسیمی ۱۸۷
حوزه ی موسیقی ۱۸۸
حوزه های هنرها و حرکات نمایشی ۱۸۹
حوزه ی ادبیات ۱۹۰
حوزه ی معماری ۱۹۱
کافه و رستوران ۱۹۱
اتاق کارکنان : ۱۹۲
آمفی تئاتر ۱۹۲
اداری ۱۹۳
مدیریت شامل :
منابع
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”21823″ text=”خرید و دانلود رساله” style=”button” color=”green”]
حجم فایل : ۱٫۱mb
فرمت فایل ها :,word